Köpvillkor

Som kund hos PT-Distans måste du som elev vara myndig eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med oss. Vid köp av utbildning omfattas du av Konsumentköplagen.

NÄR DU ANMÄLER DIG

Du får en bekräftelse skickat till din e-post adress när du har fyllt i dina uppgifter och skickat dem till oss. Detta för att visa att vi har tagit emot din anmälan. Därefter får du inom en vecka en mer utförlig anmälningsbekräftelse med information att du blivit antagen till utbildningen, samt information om hur du ska betala din bokningsavgift för att fullgöra din anmälan. Observera att du blir registrerad som sökande till utbildningen först när anmälningsavgiften är betald. Information om specifikt schema och kompletterande information får du senast två veckor innan utbildningsstart.

BETALNING

Bokningsavgiften ligger på 5000 kr och ska betalas in i samband med att anmälan fullgörs. Skolan ska ha den resterande utbildningsavgiften tillhanda senast en vecka innan utbildningsstart. Det som avses med den resterande utbildningsavgiften är den totala utbildningskostnaden. För den kvarstående utbildningskostnaden får du en faktura på utbildningen senast 2 veckor innan kursstart. Fakturan ska vara betald 7 dagar innan utbildningsstart. Vid avsaknad av betalning på förfallodatumet finns inga garantier på att du har din plats kvar på utbildningen. Det är således viktigt att du kontaktar oss om det föreligger speciella skäl för dröjsmål av inbetalning.

DELBETALNING

Tillsammans med vår samarbetspartner Ecster, erbjuder vi möjlighet att delbetala våra utbildningar upp till 12 månader räntefritt.

Villkor:

  • Den betalande måste ha en deklarerad inkomst under föregående år som överstiger 120 000 kr, alternativt en tillsvidare-anställning.
  • Den betalande får inte ha några betalningsanmärkningar.

Med delbetalningen tillkommer en uppläggningsavgift på 295 kr samt en administrativ avgift på 29 kr/månad.
Möjligheten till längre delbetalning finns, dock med andra villkor gällande ränta och avgifter.

Kontakta oss för mer information gällande delbetalningar över 12 månader.

Vänligen ange att delbetalning önskas vid bokning för att utnyttja betalsättet.
En kreditupplysning kommer att göras för vidare beslut om beviljande/nekande.

ÅTERKÖP UTBILDNINGAR

För att vi på PT-Distans ska ha möjlighet att förbereda din utbildning på bästa sätt har vi utformat följande återköpsvillkor:
Uppvisande av läkarintyg som styrker studentens eller nära familjs sjukdom krävs för att få tillbaka det inbetalda beloppet. Observera att bokningsavgiften inte betalas tillbaka oavsett om ovanstående motiv föreligger eller inte. Som nära anhörig avses följande: Maka, make, sambo, barn, syskon (biologiska och adoptiv), föräldrar, svärföräldrar eller annan person med vilken elev sammanbor. Vidare måste det tydligt framgå i läkarintyget att eleven inte klarar av att genomgå utbildningen.

FÖRETAGSKÖP

Efter sedvanlig kreditprövning kan fakturering ske till kommun, landsting, stat och företag.

FORCE MAJEURE
Vid force majeure är PT-Distans Utbildningar befriade från förpliktelser att fullfölja avtal som på grund av just detta omöjliggör PT-Distans Utbildningar att fullfölja avtalet. Händelser som kan ses som befriande omständigheter är bl.a. krig, konflikt på arbetsmarknaden/strejk, åtgärder från myndighet, nytillkommen lag, brand, sjukdom bland personal eller transportförseningar.

ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten att ställa in utbildningar vid för få antal anmälda. Du blir då erbjuden pengarna tillbaka eller en plats på ett kommande utbildningsdatum.

Vi följer Konsumentköplagen och Allmänna Reklamationsnämnden vid eventuella tvister.